Om man hade haft tid

Jag önskar jag hade mer tid, känns som om jag inte får nått gjort alls fast jag är gör saker hela tiden. Vardagarna ser väl ganska lika ut. Stiga upp frukost tll mig och stumpan sen efter en timmes lek ungefär tills hon ska sova förmiddag, medans hon sover diska frukosten göra sig själv i ordning förbereda middagen städa om det behövs. Hon sover nästan alltid en timme eller en och en halv, när hon vaknar blir det ombyte för hennes del, lek och bus en stund innan det är dags för lunch, efter lunch brukar vi gå en prommenad eller kanske gå och bada. Sen så är klockan helt plötsligt halv fyra och maten ska lagas tills när sambon kommer hem efter fyra, laga mat äta mat diska, vila en kortis efter maten. Sen är det dags för stumpan att gå å lägga sig, kanske ett litet bad, godnatt sång sen sova. Så kanske jag ska iväg och träna, borta en och en halvtimme ungefär. kommer hem klockan är halv nio äta duscha somna på soffan, stumpan vaknar är hungrig får välling och godnatt saga. Sen är det morgon igen. När ska man ha tid att blogga?? Medans stumpan sover? nä då har man hundra andra sakaer man ska göra, visst idag tog jag mig tid till att skriva men det var bara för att jag kom på att jag inte gjort de på flera dagar. Sen så är det så att jag tappade min laptop i golvet så den gick sönder och jag har inte riktigt råd att köpa ny just nu ( man blir ju så rik av att vara mammaledig) och blogga på mobilen är värdelöst så då lånar man sambons dator när han är på jobbet, men när han är hemma blir det inte av  ( vilket han är lördag söndag och måndag ). Nä nu ska jag göra lite nytta medans jag har tid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0